Monday, February 2, 2009

geram!

hari ni mula sekolah balik...hari ni jugak kena observe....itu xmo citela...yg aku geramkan sgt ni...kt budak2 form 4....berbeza zaman aku blaja dgn zaman budak2 skrg...x reti nk hormat cikgu...bile aku tnye homework yg aku bg da siap blom...slamber badan jwb blom...bile aku suh berdiri suh bg reason...ini yg dia jawab:
1) " lupe teacher"
2) " x dpt pinjaman buku teks teacher"
3) " x dgr teacher pesan aritu"
4) " buku tertinggal"
5) "x reti nk buat teacher"
6) " xde buku latihan teacher"
ok...jwpn yg sguh BAGUS!....mmg BAGUS! sbb sume pikir....BAGUS!
pelik jugak aku....kalo zaman aku dulu....xbuat keje....tmbh2 bg alasan mcm tu...da lama kena pelempang dgn cikgu....inila dia...bak kate seseorang....aku perlu bersedia dr segi mental dan fizikal...huhu...nasib la cikgu praktikal mcm aku....

4 comments:

shara waida said...

wah...mencabar btul tugas sbgi cikgu nie....
abes tue ko denda x ank murid ko tue....

khilkhir said...

i xde...i bg peluang smp esok....sbb esok ade kelas jugak...i nk je suh diorang berderet kt corridor makmal td buat keje...dah la ramai xdtg td...smbg cuti agaknya...huhu

NuRuL iZZa said...

Ya Allah...takut plak eyza nak mengajar bila dgr cite2 cmni...anyway kita dh pilih haluan utk galas tanggungjawab ni kn..so kita redha n pasrah je la ye khai..moga kita dpt lunaskan tanggungjawab ini dgn baik...

nora azua said...

sabar jela...ni baru praktikal je..bile dah jadi tetap nanti lagi dahsyat!! haha

Post a Comment