Sunday, June 21, 2009

Kenduri umah kak tipot

khas tuk abg pali...hehe...tgkla...kenduri ni sempena selesai khatan firdaus n faris 2 mgu lps...u je xde abg li oi...

Wednesday, June 17, 2009

Puduraya...

knp tiba2 perkataan puduraya muncul..hehe...ni sume disebabkan perbualan aku dan cikgu rubina yg x disengajakan...xingat plak mcm mane leh muncul...so aku citela satu kisah singkat di puduraya masa aku semester 7 kt upsi pd cikgu rubina. Sem 7 ni la aku paling kerap balik kg sbb nk urus tesis dgn pihak sekolah...Biasenye aku akn bli tiket siap2 dekat pekan tg malim...dr kl ke melaka central pun aku online skali...so xpyhla bila smp pudu aku nk kena berasak2 bli tiket...pening pale...huhu. Alkisahnya satu hari aku balik sendiri...otw masuk ke stesen pudu tu aku pun terbayang2kan org yg duk sibuk menjaja tiket diorang...ape name tu...ala yg ade pegang walkie talkie tu..ntah kenapa akal jahat dtg plak mase tu.terasa nk mengenakan org...hehe...tp xde niat pn nk wt jht btul2...smp je kt org2 tu...pakcik2...abg2 kt situ sibuk je tny n jerit2..."melaka2!!!....johor2!!!, dik nk pi mana dik...kak nk balik mane kak...bang johor ade bang..." dan sbgnya...mcm2...smp turn aku ade sorang mamat ni tny "cik adik...cik adik nk pi mana?" hahaha...di saat itu misi utk mengenakan dia sudah siap tuk dilancarkan...dengan slambenye aku jwp..."sy nk pi tandas"...apelg...mamat tu ckp "aaaa....nk pi tandas...."dia pun xtau nk kate ape lg...trus pndg tmpt lain...btul la tu, dia tny aku nk pi mane...aku ckp nk pi toilet...mmg btul pun, bukan tipu...hehe..

Actually bukan 1 kisah, tp 2...sblm aku naik bas dr tg malim, ja kwn aku cerita pasal sorang mamat jual air kt pudu...aku dgr je la..xsangka plak aku jumpe dgn mamat yg ja cite tu...Masa aku da siap2 duk dlm bas balik melaka...walhal bas da nk jln mase tu, tetibe mamat ni masuk dlm bas,lagaknye mcm nk cepat je...dia masuk smbil pegang beberapa kotak air soya kalo x silap...pastu dia ckp "ok ni tinggal sikit je...da habis dekat bas sebelah....sape nk amik ni"...aku tgk ramai gak yg amik...de yg mintak lg kt mamat tu...aku da tau cite so aku senyap je la...smbil aku perhati gelagat org2 dlm bas.pastu mamat ni turun kejap...dlm 30 saat dia naik balik...dgn selamba dia ckp "ok...satu kotak 2 ringgit ye...." xke sengal...ade tu da siap cabut straw lg...seb baik lum minum..yg mane mls nk ckp byk tu...byr je la 2rgt...tp ade gak yg pulang balik...byk gak sore merungut aku dgr...haha...aku tersenyum sendirian bila org tu ckp lg "da amik mestila kena byr...skrg mane ade benda free...masuk tandas pun kena byr 20sen.." ahahaha pandai btul org ni nk meniaga...taktik btul...ye la...kalo bli kt atas pudu tu x smp 2 rgit...bru singgit lebih je...rugi2...mcm2...seb baik aku da dgr dr ja...lawak plak aku rase bile aku cite dgn cg rubina...xberenti gelak dia...hik3


Friday, June 12, 2009

Mat topet...

ha...i want to dedicate dis special song to all of u especially those who loves to watch Yu Yu Hakusho ( anime jepun). I got dis song via mms from my along and I was informed dat this song was recorded by my niece , Nurul Ain and the mms was received during ceramah at the auditorium UPSI...hehe (rajin btul aku pi ceramah time ni...kalo x silap ttg isu pendidikan)...This song is very special because for the first time I played it (7/4/2008)...I really wanted to laugh but fortunately I realized where I am at that time ....erm..celoteh pjg pun x gune...better u play it on ur own...itupun kalo interested...hehe...ops!lupe plak...do u ever wonder who is the special singer of dis special song?MAT TOPET la...a.k.a ipan...or his real name...Muhammad Ridhuan Irfan bin Nurrashid...


video


Tuesday, June 9, 2009

Tuju pd insan yg layak menerimanya

Metafora

Sekerat akar mampu kuhulur padamu
Di saat dikau terkapai dan kelemasan
Di arus hidup yang tinggal sejengkal cuma
Katamu kau tak bisa berenang ke sana

Engkaulah teman tanpa sangsi dan curiga
Setelah aku mendengar lirih ratapmu
Harumnya sekuntum melati di embunan pagi
Sewaktu kita melewati sebidang tanah perkebunan
Persahabatan

Tersasar aku di dalam mentafsir
Aksara jujur dan ketelusan yang terpamer di wajahmu
Terlalu naïf untuk ku fahami
Metafora puisi dusta dan personafikasi

Sukarnya untuk aku membuktikan
Kebenaran yang berpihak padaku
Kerna peluang langsung tiada padaku
Sedarlah aku erti senyuman
Ada dendam yang tidak pernah padam
Pada lirik matamu ada pedang tajam yang merejam
Ohh….

Terima kasih atas pengalaman itu
Mengajak aku kembali mengenal diri
Terpaksa lagi menyusuri jalan-jalan sepi
Masih bisakah kutemui sekuntum melati mewangi yang tidak berduri

Friday, June 5, 2009

Siapakah aku di matamu?

suspen jek tajuk ni...ni kak sakura bg tajuk...aku diamanahkan tulis je...cite ni special tuk abg Li yg berada diperantauan...masihkah kau ingat akn aku?
aku adalah aku...tanggal 2006 aku dibeli dan dibawa pulang ke rumah...apalah malangnya nasibku...semasa tuanku sedang solat tarawikh di masjid...aku dibawa lari oleh lelaki asing yg tidak kukenali...huhu....tolong aku...tp siapa yg mampu mendengar jeritanku ini...sudahlah hitam...dibw lari dlm gelap malam pulak tu...isk3..(kurang asam punye pencuri...)..aku merana...ntah bagaimana jodohku masih lg dengan tuanku...tanggal 2009 polis yg baik hati telah menelefon beliau supaya mengambilku yg hampir punah..aku diangkut dgn lori...akhirnya smp jugak aku...hehehe...

dalam girang ade sedihnya...sekembalinya motor abah yg dicuri 3 thun lps...wira kak tipot pula pergi buat selamanya...isk3 sedih...pertama kali aku melihat kak tipot begitu sedih sehingga menitiskan air mata kerana keretanya itu...(sape tgk dasat wo...) ternngiang2 lg di telinga ini...katenya.."pah tgk dia kt jpj td kena tinggal...sedih hati pah...nangis pah"...alala...cian kak tipot..."pah bli dgn titik peluh pah...dia da xde...mlm ni dia tido umah org lain...isk3"...smbil menangis...ni sume gara2 gurauan abg shukri...mulanya kak tipot ingt suaminya bergurau...skali betul da...dia jualnya kete tu...sape x sedih ma...haha...kesian pulak aku tgk...nk tjuk gmbo...xde plak amik...xpela..nnti i hasut abg shukri bli ixora...haha...manyak duit!